Hasznos információk

A 2022 MÁJUS 27. NAPJÁTÓL HATÁLYOS ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉS FELTÉTELEK (A TOVÁBBIAKBAN: ÁSZF)

I. ÁLTALÁNOS ADATOK

  1. A http://www.compker.hu/ internetes vásárlási felületen (továbbiakban: „a Webáruház”) elérhető online ajánlatok szolgáltatója, az eladó (továbbiakban: az Eladó):

    Cégnév: SOLTRADE EUROPE Kereskedelmi és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság
    Székhely: H-1132 Budapest, Visegrádi u. 10. fszt. 31.
    Cégjegyzékszám: Fővárosi Törvényszék Cégbírósága által vezetett 01-09-978596
    Adószám: 23803141-2-41
    Statisztikai számjel: 23803141-4778-113-01
    Ügyvezető: Pákai György

    Elérhetőségeink:
    Tel: +36-1/445-4662
    E-mail: Email

    Üzletünk címe: H-1132 Budapest, Visegrádi utca 6.
    Nyitvatartás: Zárva
    Szombat és Vasárnap: Zárva

    Tárhely-szolgáltató adatai:
    Tárhely-szolgáltató cégneve: SOLTRADE EUROPE Kereskedelmi és Szolgáltató Kft.
    Tárhely szolgáltató székhelye: H-1132 Budapest, Visegrádi u. 10. fszt. 31.
    Tárhely szolgáltató elektronikus elérhetősége: info@compker.hu
    Tárhely szolgáltató weboldala: Compker

  2. Az Eladó által üzemeltetett Compker Webáruházban a Vásárló kizárólag a jelen Általános Szerződés Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) megismerését és rendelkezéseinek magára nézve kötelező érvényűként történő elfogadását követően jogosult megrendelést leadni. A Webáruházba látogató Vásárló a jelen, az Eladó által rendelkezésére bocsátott ÁSZF rendelkezéseit elfogadja, továbbá azokat magára nézve kötelező érvényűnek elismeri. Az Eladó a Webáruházon keresztül kizárólag az ÁSZF szerint értékesíti termékeit, amelyet a Vásárló a Webáruház meglátogatásával, az általa küldött szabályszerű megrendeléssel elfogadottnak és magára nézve kötelező érvényűnek fogad el.

  3. Egyéb, más szerződéses feltételek, különösen a Vásárló szerződéses feltételei csak akkor érvényesek, ha azokat az Eladó kifejezetten elismerte. Ilyen esetben a vásárlás sajnos nem lehetséges addig, amíg a Vásárló a jelen Általános Szerződéses Feltételeket nem fogadta el.

  4. A Webáruház részére küldött megrendelés a Vásárló számára kötelező érvényű. Az adott termék megrendelésének időpontja azon időpont, amikor megrendelését a Vásárló a Webáruházon keresztül az Eladóhoz eljuttatja. A Vásárló megrendelése kizárólag abban az esetben lép életbe, ha az Eladó a Vásárló online megrendelését e-mailben visszaigazolta. Felhívjuk a Vásárlók figyelmét, hogy az Eladó megrendeléskori automatikus válaszlevele kizárólag technikai visszajelzés, az nem minősül a megrendelés visszaigazolásának, az kizárólag a Vásárló tájékoztatását szolgálja arról, hogy az Eladó rendszerébe megérkezett a Vásárló megrendelése.

  5. A Vásárló a megrendelés elküldésével kifejezetten hozzájárul ahhoz, hogy az Eladó a szerződéskötés céljából e-mailt használjon. Az Eladó nem vállal semmilyen felelősséget azon tévedésekért, amelyet a Vásárló a megrendelés során követ el, sem az internet szolgáltatás minőségéből vagy hiányából eredő teljesítetlen megrendelésekért, sem az e-mail szolgáltatónál technikai okok miatt elveszett levelek miatti teljesítetlen megrendelésekért.

  6. Az Eladó jogosult az ÁSZF-et bármikor, a Compker honlapon történő közzététel mellett, egyoldalúan módosítani. A módosított rendelkezések a hatályba lépést követően a honlap első használata alkalmával válnak hatályossá a Vásárlóval szemben, azokat a módosítást követően leadott megrendelésekre kell alkalmazni.

  7. A jelen ÁSZF vonatkozik az Eladó és a Vásárló között a Compker Webáruház útján megkötött minden szerződésre. Eltérő rendelkezés hiányában a jelen ÁSZF az Eladó minden ajánlatára, szállítására és szolgáltatására érvényes. Az online vásárlás keretében csak olyan megrendelés kerül befogadásra, amely a jelen ÁSZF-ben írt módon, elektronikus úton érkezik.

  8. A megrendelés és szerződéskötés a Webáruházban kizárólag cselekvőképes (nagykorú személy, akinek a cselekvőképessége nincs korlátozva vagy kizárva) magyarországi lakóhellyel rendelkező Vásárló számára lehetséges.

II. SZERZŐDÉS TÁRGYA, ÁRAK

A Webáruházban létrejött szerződés tárgya mindenkor az Eladó által a Compker Webáruházban kínált termék.

II.1 ÁRAK

A Webáruházban feltüntetett árak bruttó árak, a mindenkori ÁFA-t tartalmazzák. A termék végleges vételára az ÁFA-val növelt érték, amely ÁFA a számlakiállítás napján hatályos jogszabályokban meghatározott adókulcs szerint kerül kiszámításra. A feltüntetett árak a szállítási költséget nem tartalmazzák.

  1. Az Eladó a Webáruházban megrendelhető termék ár megváltoztatásának jogát fenntartja azzal, hogy a módosítás a Weboldalon való megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba. A módosítás a már megrendelt és az Eladó által visszaigazolt termék vételárát kedvezőtlenül nem befolyásolja. A legnagyobb gondosság mellett is előfordulhat azonban, hogy a Webáruházban technikai hiba miatt a tényleges piaci ártól jelentősen eltérő, avagy téves ár jelenik meg. Ilyen esetben a rendelés visszaigazolása előtt az Eladó egyeztetés céljából telefonon (vagy e-mailben) megkeresi a Vásárlót, tekintettel arra, hogy technikai hiba miatt a tényleges piaci ártól jelentősen eltérő, avagy téves árú termékek vonatkozásában az Eladó a megrendeléseket nem fogadja be. Az Eladó a téves árra való hivatkozással esetlegesen támasztott Vásárlói kártérítési igényekért felelősséget nem vállal.

  2. Az esetlegesen szükséges szerelés, üzembe helyezés költségeit a feltüntetett árak nem tartalmazzák, a szerelés és üzembe helyezés Vásárló általi megrendelése esetén a szerelés és az üzembe helyezés költségei az Eladó által a vételáron felül külön felszámításra kerülnek. Az Eladó a vételár megfizetéséig a termék vonatkozásában tulajdonjogát fenntartja. A termék a vételár megfizetéséig az Eladó tulajdonát képezi.

  3. A Webáruház útján kötött adásvételi szerződés a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) sz. Korm. rendelet alapján távollévők közötti jogügyletnek minősül.

    Kötelező jellegű szerződéses kapcsolat a szerződő felek között megkötött érvényes és hatályos adásvételi szerződés alapján jön létre, amelyhez az alábbiak együttes megléte szükséges:

    • a Vásárló írásos megrendelése, amelynek tartalmaznia kell az áru Webáruházban megjelölt pontos adatait, a megrendelt mennyiséget; és

    • az Eladó által a Vásárló online megrendelésének e-mailben történő visszaigazolása a Vásárló részére;

    • az Eladó a fenti feltételek együttes teljesülése esetén további külön szállítási szerződést állíthat ki, amit ebben az esetben e-mailben szintén megküld a Vásárló részére.

III. A VÁSÁRLÁSSAL KAPCSOLATOS TUDNIVALÓK

Az Eladó a Vásárlót az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény rendelkezéseinek megfelelően a RENDELÉS TECHNIKAI MENETÉRŐL az alábbiak szerint tájékoztatja:

A könnyű áttekinthetőség érdekében a Webáruházban a termékeket kategóriákba soroltuk. A kiválasztott kategória nevére kattintva, megnyílik az abban található alkategória, és amennyiben létezik, a további alkategóriák is. Ezeken belül helyezkednek el a termékek, illetve a termékcsaládok. A Webáruházban a Vásárló kosaras rendszerben tud közvetlenül vásárolni, azaz a kiválasztott termék a "Kosárba" gombra kattintva a bevásárló kosárba helyezhető.

III.1 A VÁSÁRLÁS MENETE:

  • TERMÉK KIVÁLASZTÁSA
  • KOSÁRBA TÉTEL
  • A DARABSZÁMOT A KOSÁRBA TÉTEL ELŐTT ÉS UTÁN IS LEHET MÓDOSÍTANI
  • AMENNYIBEN ROSSZ TERMÉKET HELYEZETT KOSÁRBA AZT A TÖRLÉS GOMB (KUKA IKON) MEGNYOMÁSÁVAL ELTÁVOLÍTHATJA
  • EZEN FOLYAMATOT ADDIG ISMÉTELHETI, AMÍG AZ ÖSSZES SZÜKSÉGES TERMÉK A KOSÁRBA KERÜL

Fenti lépéseket követően, ha minden a Vásárló által megvásárolni kívánt termék a kosárba került, a "Megrendelem" vagy a "Fizetés" gombra kattintva a rendelés összesítő oldalra kerül és az alábbi folyamatok vezérelhetők:

  • Az első szekcióban a "KOSÁRÖSSZESÍTŐ"-ben láthatja az összes terméket, mennyiséggel, egységárral és összesített árral. Itt lehetőség van a termék darabszámát változtatni, illetve törölni egy terméket a kosárból. Amennyiben szeretne további terméket/termékeket a kosárba helyezni, azt a "VÁSÁRLÁS FOLYTATÁSA" gombra kattintva tudja megtenni. Ebben az esetben a kezdőoldalra navigáljuk, a kosárban lévő termékek nem vesznek el.

  • a "FIZETÉSI ÉS SZÁLLÍTÁSI MÓD KIVÁLASZTÁSA" szekcióban van lehetőség először az átvétel módját kiválasztani, majd a fizetési módot. Bizonyos szállítási módokhoz csak bizonyos fizetési módok lehetségesek, így előfordulhat, hogy egy adott fizetési mód nem érhető el valamely átvételi módnál.

  • a "RENDELÉSI ADATOK MEGADÁSA" szekcióban amennyiben még nem jelentkezett be, itt megteheti. Használhatja a "HAGYOMÁNYOS" regisztrációval történő bejelentkezést, vagy valamely közösségi oldal fiókjának használatával is bejelentkezhet. Közösségi fiók használata esetén a weboldal engedélyt fog kérni az e-mail cím használatára az első alkalomkor, amelyet engedélyezni kell. A közösségi felhasználói fiókja semmilyen egyéb adatához nem férünk hozzá, nevében nem tudunk közzétenni semmit. Ha regisztrálni szeretne azt a "BEJELENTKEZÉS" gombra kattintással előugró ablakon a "REGISZTRÁCIÓ"-ra való klikkeléssel teheti meg. Ha regisztráció nélkül szeretné a rendelését leadni, a "SZEMÉLYES ADATOK", a "SZÁMLÁZÁSI ADATOK" valamint, ha kiszállításos átvételt választott akkor a "SZÁLLÍTÁSI ADATOK" kötelező (csillaggal jelölt) mezőinek kitöltésével teheti meg.

  • A "MEGJEGYZÉS A MEGRENDELÉSHEZ" szekcióban lehetősége van megjegyzést, észrevételt, egyéb kéréseket írni a rendeléshez. Felhívjuk a figyelmét, hogy ebben az esetben a feldolgozás nem automatikusan, hanem manuálisan történik és így az átvételi, illetve a szállítási idő hosszabb lehet.

  • Ha minden szükséges adatot megadott, a "VÁSÁRLÁSI FELTÉTELEK" (ÁSZF) elolvasását és elfogadását a vonatkozó jelölőnégyzetbe való klikkeléssel igazolja. Az "Elolvastam és elfogadom a vásárlási feltételeket (ÁSZF)" szövegre kattintva egy felugró ablakban jelenik meg a hatályos ÁSZF.

  • Amennyiben a megrendelés adatai helyesek a vonatkozó jelölőnégyzet kipipálásával jelezze, hogy tudomásul vette, hogy a megrendelésre vonatkozó nyilatkozata FIZETÉSI KÖTELEZETTSÉGET VON MAGA UTÁN.

  • A megrendelés befejezéséhez a "RENDELÉS ELKÜLDÉSE" gombra kattintson.

  • Ezt követően egy ablakban összesítve látja a rendelése összes adatát. Ha módosítani kíván bármin, azt a "VISSZA" gombbal tudja megtenni, ahol ismét minden adat szerkeszthetővé válik.

  • Amennyiben minden adatot rendben talált és az Eladó fizetési kötelezettségre való figyelmeztetése vonatkozásában nyilatkozatát a fentiek szerint megtette, a "MEGRENDELÉS ELKÜLDÉSE" gombra kattintva véglegesítheti a megrendelést.

  1. A megrendelésről automatikus visszaigazoló e-mailt küldünk, amely tartalmazza a rendelés adatait. Ez az automatikus e-mail nem minősül a rendelés elfogadásának és visszaigazolásának, csak a tájékoztatást szolgálja, valamint jelzi, hogy a rendszerünk technikailag fogadta a Vásárló megrendelését.

  2. Amennyiben az automatikus visszaigazoló e-mailben hibás adatot lát, vagy módosítani szeretne, semmiképpen NE ADJON LE ÚJ RENDELÉST, hanem az ügyfélszolgálatunkon jelezze telefonon vagy e-mailen, hogy milyen módosítást kér.

  3. Az Eladó által üzemeltett http://www.compker.hu weboldal és Webáruház a magyar jog szerint működik, így a Webáruházban kötött minden ügylet vonatkozásában a magyar jogszabályok, Magyarország joga az irányadó. A szerződés megkötése kizárólag magyar nyelven történik. Mindennemű tájékoztatás, ügyintézés és szerződéskötés, valamint a szavatossági és jótállási igényekkel kapcsolatos eljárások nyelve magyar.

  4. A Webáruház használatával kötött szerződés nem minősül írásban kötött szerződésnek. Az Eladó a szerződéseket nem iktatja, így az utólag nem hozzáférhető, utólag a szerződések nem megtekinthetőek.

  5. Az Eladó semmilyen magatartási kódex rendelkezéseinek nem veti alá magát.

  6. Felhasználói profil végleges törlését a felhasználói profil menüpont alján a "PROFIL TÖRLÉSE" menüponttal kezdeményezheti. Kezdeményezést követően "TUDOMÁSUL VESZEM..." checkbox elfogadásával aktiválódik a "TÖRLÖM" gomb az oldal jobb oldalán. A "TÖRLÖM" gombra kattintáskor egy utolsó megerősítést kér a rendszer, ahonnan a folyamat nem fordítható vissza! A profil törlésével a rendszer anonimizálja a felhasználó személyes adatait, így a törlést követően semmilyen személyes adat nem beazonosítható a törölt profilhoz kapcsolódóan.

IV. FIZETÉSSEL KAPCSOLATOS TUDNIVALÓK

IV.1 FIZETÉS:

A megrendelt termékek vételárának kiegyenlítése ÁTUTALÁSSAL VAGY UTÁNVÉTELLEL VAGY KÉSZPÉNZBEN VAGY BANKKÁRTYÁVAL lehetséges. A Webáruházban a termékeknél kétféle eladási ár jelenik meg: "FOGYASZTÓI ÁR" és "KEDVEZMÉNYES ÁR".

IV.2 A "KEDVEZMÉNYES ÁR"

Kizárólag a Webáruházban leadott rendelések esetén érvényes, amennyiben a fizetés készpénzzel az üzletben, utánvéttel a futárnál vagy átutalással történik.

Telefonon, személyesen, e-mailben és egyéb módon leadott rendelésre nem vonatkozik a "Kedvezményes ár". Ezen fizetési módokra kedvezményt biztosítunk, amely kedvezményt a "Kedvezményes ár" már tartalmazza. Minden egyéb megrendelési és fizetési módnál a "Fogyasztói ár" érvényes.

IV.3 ÁTUTALÁSOS FIZETÉS

Futárcéges átvétel és személyes átvétel estében is lehetséges, amikor a díjbekérőt elektronikus úton előre megküldjük és az Eladó számláján történő jóváírás után vehető át termék vagy indítjuk a futárral a csomagot. Kérjük, hogy ne utaljon a számlánkra addig, amíg a díjbekérőt nem küldtük el e-mailben. Az átutalás megjegyzés vagy közlemény rovatban az azonosíthatóság érdekében a díjbekérő Bizonylat számát kötelezően fel kell tüntetni.

Az átutalásos fizetésre kedvezményt biztosítunk Webáruházban történő megrendelés esetén, a kedvezményt a "Kedvezményes ár" már tartalmazza.

A termék átvételekor személyazonosságát mind a Vásárló, mind pedig az esetlegesen a Vásárló képviseletében eljáró meghatalmazott köteles igazolni. Abban az estben, ha az árut nem az áru vonatkozásában kiállított számlán szereplő Vásárló veszi át, az Eladó a Vásárló képviseletében eljáró harmadik személy részére kizárólag a Vásárló által adott írásbeli meghatalmazás ellenében adja ki, mely meghatalmazást a Vásárló köteles az Eladó részére e-mailben előre megküldeni vagy a meghatalmazott az Eladó részére köteles papír alapon az áru átvételét megelőzően átadni. A meghatalmazásnak tartalmaznia kell a Vásárló, mint meghatalmazó családi és utónevét, a meghatalmazott családi és utónevét és a felek egy-egy arcképes okmányának számát. Ez az eljárás mind a Vásárló, mind az Eladó érdekeit szolgálja, hogy egy előre kifizetett termék a jogos tulajdonosához kerüljön.

IV.4 UTÁNVÉTELES FIZETÉS

Kizárólag futárcéges kiszállítás esetén és 300.000,-Ft értékhatárig lehetséges.

A 300.000,-Ft értékhatárt meghaladó csomagküldéses szállítással rendelkező megrendelések esetén kizárólag átutalásos fizetésre van lehetőség. A Webáruházban történő megrendelés esetén az Eladó az utánvétes fizetésre kedvezményt biztosít, a kedvezményt a "Kedvezményes ár" már tartalmazza.

IV.5 KÉSZPÉNZES FIZETÉS

Személyesen, bolti átvétel esetén lehetséges. A Webáruházban történő megrendelés esetén az Eladó a készpénzes fizetésre kedvezményt biztosít, a kedvezményt a "Kedvezményes ár" már tartalmazza.

IV.6 BANKKÁRTYÁVAL TÖRTÉNŐ FIZETÉS

Bolti személyes átvétel esetén van lehetőség, de a bankkártyás fizetés esetében az Eladó kedvezményt nem biztosít (készpénzfizetési kedvezményt), így ezen ár eltérő, melyet az Eladó külön jelez a termékeknél. A megrendelés leadása után az Eladó visszaigazoló levelet küld a Vásárlónak, amely tartalmazza a teljes bruttó vételárat, az esetleges kedvezményeket, valamint a szállítás költségét. Bankkártyás fizetéskor a normál "Fogyasztói ár" érvényes.

IV.7 ONLINE BANKKÁRTYÁVAL TÖRTÉNŐ FIZETÉS

A Webáruház részére a SimplePay (OTP Mobil Szolgáltató Kft. 1143 Budapest, Hungária körút 17-19., a továbbiakban: SimplePay) biztosítja a kártyaelfogadás lehetőségét, biztonságos, SSL protokollt használó kártyaelfogadó rendszere által. Ügyfélszolgálat, Kapcsolat: SimplePay
T.: 06 1 5100 374

Online bankkártyás fizetéskor a Vásárló átirányításra kerül a SimplePay fizetőoldalára, így a fizetés nem a Webáruház oldalán, hanem közvetlenül a SimplePay által üzemeltetett, a nemzetközi kártyatársaságok szabályai és biztonsági előírásai szerint működő oldalon történik. Az Eladó semmilyen formában nem fér hozzá és nem nyer betekintést a Vásárló kártya-, illetve a mögötte álló számla adataiba, számába, lejárati dátumába.

A bankkártyával történő fizetéshez a Vásárlónak az alábbi adatokra van szüksége:

  • Kártyaszám (A kártya előlapján dombornyomással vagy nyomtatással szereplő, 13-19 jegyű szám.)
  • Lejárati dátum (A kártya előlapján dombornyomással vagy nyomtatással szereplő, hh/éé formátumú szám.)
  • Érvényesítési kód (A kártya hátlapján az aláírási panelen található számsor utolsó három jegye {CVV2, vagy CVC2}. Amennyiben a kártyáján nem szerepel ilyen kód, a fizető oldalon található, erre vonatkozó mezőt üresen kell hagyni)

A Webáruházban a Vásárló az alábbi kártyatípusokkal fizethet:

  • MasterCard (dombornyomott)
  • Visa (dombornyomott)
  • Electron (nem dombornyomott): Ezen kártyák esetében a kibocsátó bank határozza meg, hogy lehetővé teszi-e a kártya internetes használatát. Amennyiben az Electron kártyáját kibocsátó bank engedélyezte az interneten való kártyahasználatot, a Vásárló természetesen fizethet kártyájával a Webáruházban. Pontos információért kérjük, forduljon a kártyáját kibocsátó bankhoz.
  • Maestro: A SimplePay internetes fizetőfelületén bármely bank által kibocsátott Maestro kártya elfogadható. Az elfogadás feltétele, hogy a kártyáját kibocsátó bank is támogassa a Maestro kártyák e-commerce tranzakciókra történő felhasználhatóságát. Kérjük, konzultáljon a bankjával.

Adattovábbítási nyilatkozat

Tudomásul veszem, hogy a [Soltrade Europe Kft.] ([H-1132 Budapest, Visegrádi u. 10. fszt. 31.]) adatkezelő által a [Compker.hu] felhasználói adatbázisában tárolt alábbi személyes adataim átadásra kerülnek az OTP Mobil Kft. (1143 Budapest, Hungária körút 17-19.), mint adatfeldolgozó részére. Az adatkezelő által továbbított adatok köre az alábbi: [email cím, számlázási név, számlázási cím, rendelés végösszege]

Az adatfeldolgozó által végzett adatfeldolgozási tevékenység jellege és célja a SimplePay Adatkezelési tájékoztatóban, az alábbi linken tekinthető meg: http://simplepay.hu/vasarlo-aff


IV.8 EGYÉB TUDNIVALÓK

  1. Abban az esetben, ha a Vásárló az Eladótól több termékből álló számítógépes konfigurációt vásárol és a Vásárló az Eladótól a számítógépes konfiguráció összeszerelését kéri, az Eladó a Számítógépes konfiguráció öszzvételár 20%-ának megfelelő összegű előleg bekérő, proforma számlát állít ki és küld meg a Vásárló részére. Az Eladó a számítógépes konfiguráció összeszerelését az előlegszámla Vásárló általi kiegyenlítését követően kezdi meg.

  2. Amennyiben a megrendelt termék ellenértéke, a termék Eladó áruraktárába történt megérkezését követő 3 naptári napon belül hiánytalanul nem kerül jóváírásra az Eladó pénzforgalmi számláján, az Eladó jogosult az Eladó és a Vásárló között létrejött szerződéstől egyoldalúan elállni és a Vásárló megrendelését törölni. Az Eladó az elállással érintett ügylet vonatkozásában felmerült adminisztrációs és logisztikai költségeket jogosult a Vásárlóra hárítani.

  3. Az Eladó üzletében történő áruk átvétele és a többi termékkel történő összehasonlítása, kipróbálása előzetes időpont-egyeztetés alapján történik, kizárólag az Eladó telefonos vagy e-mail visszaigazolását követően.

  4. Az Eladó az áruhoz minden esetben mellékeli a hatályos jogszabályokban előírt és a kereskedelemben megszokott leírást, jótállást és a számlát. Az Eladó az értékesített termékek vonatkozásában a számlát elektronikus számla rendszer alkalmazásával állítja ki. Az elektronikus számla másolata, papír alapon az Eladó bélyegzőjével ellátva a Vásárló részére a termék kiszállításával egyidejűleg kézbesítésre kerül. Abban az esetben, ha a Vásárló a részére kézbesített számla másolat pótlását kéri, azt az Eladó kizárólag a vonatkozó adminisztrációs költség és postaköltség Vásárló általi megtérítését követően teljesíti. A már kézbesített számla pótlása iránti igény esetén az adminisztrációs költség és postaköltség összegéről az Eladó a Vásárlót e-mail útján tájékoztatja.

V. TERMÉK ÁTVÉTELE, SZÁLLÍTÁSA

V.1 TERMÉK SZEMÉLYES ÁTVÉTELE

Személyes átvétel az üzletben (Fizetés lehetséges: készpénzzel az üzletben, előre utalással vagy bankkártyával az üzletben)

Üzletünk címe: H-1132 Budapest, Visegrádi utca 6.
Nyitvatartás: Zárva
Szombat és Vasárnap: Zárva

Várható átvételi idő: A megrendeléstől számított egy-három (1-3) munkanap. Amennyiben a rendelt termék elérhető az Eladó raktárában értesítést küld a Vásárlónak e-mailen vagy/és sms-ben, mely után a Vásárló személyesen megvásárolhatja a kiválasztott terméket. A rendelt és a raktárban elérhető terméken az Eladó a regisztrációt a Vásárlónak három (3) napig fenntartja, a határnap elteltét követően az Eladó a regisztrációt törli a nyilvántartásból, így az Eladó a határidő leteltét követően nem garantálja, hogy a tárgyi termék az Eladó belső raktárában elérhető lesz és azt a Vásárló személyesen meg tudja vásárolni.

V.2 KISZÁLLÍTÁS FUTÁRSZOLGÁLATTAL

A Fizetés lehetséges: utánvéttel, készpénzzel a futárnak 300.000,-Ft értékhatárig. A 300.000,-Ft értékhatárt meghaladó rendelés esetén előre utalással, illetve online bankkártyával.

A terméket az Eladó szerződéses partnere szállítja ki (GLS), de szükség esetén az Eladó harmadik fél segítségét alvállalkozóként/közreműködőként igénybe veheti, vagy a szállítást az Eladó végzi.

Az Eladó a termék raktárba való megérkezést e-mailben jelezi a Vásárlónak és a termék csomagolását követően átadja a futárnak, melyről a Vásárló részére külön e-mail értesítést küld.

DÍJ

A kiszállítás díja:

GLS sztenderd 1.290 Ft (bruttó).
GLS csomagpont 1.290 Ft (bruttó).
GLS csomagautomata 1.290 Ft (bruttó).
GLS express 1.590 Ft (bruttó).

A fenti díjakat a következő súly és értékhatárok növelik:

Súly felár:

0 - 15 kg - 0 Ft
15 - 20 kg - 350 Ft
20 - 25 kg - 600 Ft
25 - 30 kg - 1.000 Ft
35 - 50 kg - 1.600 Ft

50 kg felett: Egyedi ár, vagy több csomagra bontás

Utánvét felár:

1 - 150.000 Ft - 390 Ft
150.001 - 200.000 Ft - 490 Ft
200.001 - 300.000 Ft - 690 Ft


Amennyiben a termék értéke meghaladja a 300.000 Ft-ot, az Eladó utánvétes csomagot nem küld. 300.000 Ft értékhatár felett a termék vételára kizárólag előre utalásos fizetéssel teljesíthető.

  1. Speciális termékeknél előfordulhat, hogy a súlyhatárt nem haladja meg a csomag, de a maximális körméretet igen. Ebben az esetben az Eladó telefonon illetve e-mail útján felveszi a kapcsolatot a Vásárlóval egyeztetés céljából. Abban az esetben, ha az Eladó megítélése szerint a kiszállítandó speciális termék megóvása érdekében a termék több csomagban történő szállítása az indokolt, az Eladó jogosult a plusz csomagok vonatkozásában a kiszállítási díjon felüli szállítási díjat felszámolni. A plusz csomagok többlet szállítási díja vonatkozásában az Eladó a Vásárlóval telefonon illetve e-mail útján mindenkor előzetesen egyeztet.

  2. Amennyiben a határidő bármilyen oknál fogva nem tartható az Eladó telefonon vagy e-mailen erről tájékoztatást küld az Vásárlónak, ebben az esetben a Vásárló az Eladóval szemben kárigénnyel nem élhet.

  3. Amennyiben a szállító a terméket bármely okból pl. rossz, vagy pontatlan megadott cím, Vásárló, átvevő nem jelenik meg az átadáskor, a kiszállítási díjat nem fizetik meg; avagy egyéb esetben, amennyiben a terméket bármilyen akár kisebb hibára való utalással Vásárló nem veszi, vagy nem tudja átvenni, stb.) úgy a terméket a szállító értesítés hagyása mellett visszaszállíthatja az Eladónak. Ezt követően az Eladó és a Vásárló egy új szállítási időpontot egyeztetnek. A Vásárló hibájából, Vásárló érdekkörében felmerült okból meghiúsult kézbesítés miatti első két kiszállítási kísérlet díjmentes, de ezt követő újbóli kiszállítás költségei minden esetben a Vásárlót terhelik. Kézbesíthetetlenség esetén a címzett Vásárlóval szemben az Eladó jogosult jogi eljárást kezdeményezni a szállítási, csomagolási és egyébadminisztrációs költség megtérítése címén.

  4. Fentiekre tekintettel elengedhetetlen, hogy a Vásárló az Eladó részére olyan címet adjon meg, ahol az egyeztetett időben át tudja venni a terméket. Telefonos elérhetőségéhez olyan telefonszám szükséges, amelyen a Vásárló napközben is elérhető. Az Eladó ügyfélszolgálata e-mailben minden esetben tájékoztatja a Vásárlót a szállítás várható időpontjáról.

  5. A 200.000 Ft-ot meghaladó rendelés esetén a termék kiszállítását megelőzően az Eladó a Vásárlót adategyeztetés céljából telefonon keresheti.

  6. A termék kézbesítéskor a Vásárló köteles a csomagot és tartalmát megvizsgálni. Abban az esetben, ha a Vásárló a terméken sérülést észlel köteles azt a szállítónak jelezni és a szállítóval a sérülés tényéről jegyzőkönyvet felvetetni. Fentiek elmulasztása esetén az Eladó a termék sérülése vonatkozásában utólagos reklamációt nem fogad el.

  7. Várható szállítási (kézbesítési) idő:

    GLS sztenderd megrendelés esetén a megrendelt termékek raktárunkba való beérkezésétől számított 2-3 munkanap. GLS express megrendelés esetén a megrendelt termékek raktárunkba való beérkezésétől számított 1 munkanap.

VI. TELJESÍTÉS HELYE, SZÁLLÍTÁSI FELTÉTELEK

Rendelés teljesítése Magyarország területére érvényes. Magyarország területén kívülre csak külön egyeztetés esetén tudunk rendelést elfogadni. A szállítási címet (a teljesítés helyét), a Vásárló által leadott megrendelés alapján határozzuk meg. Amennyiben a szállítás a Vásárló szállítóeszközével történik, abban az esetben a teljesítés helye az Eladó üzlete. A termék sérülésének kockázatát az átvétel pillanatától a Vásárló viseli.

VII ELÁLLÁSI JOGGAL KAPCSOLATOS TUDNIVALÓK

VII.1 ELÁLLÁSI JOG.

A fogyasztónak minősülő Vásárlónak a megrendelt termék kézhez vételétől számított 14 naptári napon belül joga van feltétel és indoklás nélkül elállni vásárlási szándékától, kivéve egyedi méretű és/vagy gyártású termék esetén (ilyennek minősül pl. a Vásárló utasításai szerint az Eladó által összeszerelt számítógépes konfiguráció).

A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) sz. Korm. rendelet 20. § értelmében:

„20. § (1) Az üzlethelyiségen kívül kötött és a távollévők között kötött szerződés esetén a fogyasztót a (2) bekezdésben meghatározott határidőn belül indokolás nélküli elállási jog illeti meg. Olyan üzlethelyiségen kívül kötött és távollévők között kötött szerződés esetén, amely szolgáltatás nyújtására irányul, ha a 13. § vagy a 19. § szerinti nyilatkozat megtételét követően a teljesítés megkezdődik, a fogyasztót a (2) bekezdésben meghatározott határidőn belül indokolás nélküli felmondási jog illeti meg.

(2) A fogyasztó az (1) bekezdés szerinti elállási vagy felmondási jogát

  1. termék adásvételére irányuló szerződés esetén

    • a terméknek,

    • több termék adásvételekor, ha az egyes termékek szolgáltatása eltérő időpontban történik, az utoljára szolgáltatott terméknek,

    • több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak, ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak, a fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától;

  2. szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szerződés megkötésének napjától számított tizennégy napon belül gyakorolhatja.

(3) A (2) bekezdés a) pontjában foglaltak nem érintik a fogyasztó azon jogát, hogy az e §-ban meghatározott elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja.

(4) Ha a szerződés megkötésére a fogyasztó tett ajánlatot, a fogyasztót a szerződés megkötése előtt megilleti az ajánlat visszavonásának joga, ami a szerződés megkötésére kiterjedő ajánlati kötöttséget megszünteti.”

  1. A 2013. évi V. tv. a Polgári Törvénykönyvről (Ptk.) 8:1. § 3. pont értelmében: fogyasztó: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy.

  2. A Vásárló elállási/felmondási jogát gyakorolhatja az alábbi, a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 2. melléklet szerinti Elállási/Felmondási nyilatkozatminta útján, a nyilatkozatminta felhasználásával (A nyilatkozatminta a jelen ÁSZF-hez 1. számú mellékleteként is csatolásra került):


Elállási/Felmondási nyilatkozatminta

(csak a szerződéstől való elállási/felmondási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza)

Címzett:1

Alulírott(ak) kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási jogomat/jogunkat az alábbi termék(ek) adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében:2

Szerződéskötés időpontja/átvétel időpontja:3

A fogyasztó(k) neve:
A fogyasztó(k) címe:

A fogyasztó(k) aláírása: (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén)

Kelt


1 Itt szükséges a vállalkozás nevének, postai címének, és - ha van - telefonszámának, telefax-számának és elektronikus levelezési címének megjelölése.
2 Itt szükséges a szerződés tárgyául szolgáló termék vagy szolgáltatás megjelölése
3 A megfelelő jelölendő


A Vásárló elállási/felmondási jogát gyakorolhatja a fenti, a 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet 2. melléklet szerinti nyilatkozatminta kitöltésével és az Eladó részére történő visszajuttatásával vagy az elállásra/felmondásra vonatkozó egyértelmű nyilatkozatával. Írásban történő elállás esetén elegendő az elállási nyilatkozatot elküldeni 14 napon belül.

  1. A Vásárló az elállási szándékát legkésőbb a fenti határidő lejáratának napján jelezheti az Eladó részére. Az elállási határidő a termék átvételekor kezdődik. A fogyasztónak minősülő Vásárló az elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvétele közötti időszakban is gyakorolhatja.

  2. Javasoljuk, hogy az elállásra vonatkozó nyilatkozatot e-mailen küldjék meg az info\@compker.hu címre, "Elállás" tárggyal, a gyorsabb ügyintés érdekében a fenti, a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 2. melléklet szerinti Elállási/Felmondási nyilatkozatminta felhasználásával. A Vásárló az elállási nyilatkozatának a megküldésétől számított indokolatlan késedelem nélkül, de legfeljebb 14 naptári napon belül köteles az árut a saját költségén visszaküldeni az Eladó részére.

  3. Elállás esetén az Eladó köteles a termékért kifizetett vételárat, beleértve a szállítási és csomagolási költséget is, visszatéríteni a Vásárlónak legkésőbb az elállást és a termék visszaszolgáltatását követő tizennégy naptári napon belül.

  4. Az elállási jog gyakorlása esetén a termék visszajuttatásáról a Vásárlónak saját költségén kell gondoskodnia, elállás esetén a Vásárlót a termék visszaküldésének költsége terheli. Az Eladó a termék visszaküldés költségeinek viselését nem vállalja.

    Ha a Vásárló nem a legkevésbé költséges, szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozást választja, elállás esetén az ebből adódó többletköltséget az Eladó nem köteles megtéríteni. A Vásárló az elállással érintett terméket utánvétellel nem küldheti vissza az Eladó részére, utánvételes átvételt az Eladó nem teljesít, amelyet a Vevő kifejezetten elfogad.

  5. Ha szolgáltatás nyújtásra irányuló szerződés esetén a teljesítés megkezdését követően gyakorolja a Vásárló a felmondási jogát, úgy az elszámolás során köteles megtéríteni az Eladó ésszerű költségeit.

  6. A terméket kérjük, hogy megfelelően csomagolva, amennyiben az lehetséges az eredeti számlával, vagy annak másolatával küldjék vissza számunkra, így segítve munkánkat.

  7. Az Eladó felhívja a Vásárló figyelmét, hogy a jelen pontban írt, Vásárlót megillető elállási jogot a Vásárló mindenkor a jóhiszeműség és tisztesség (Ptk. 1:3. §), a joggal való visszaélés tilalmának (Ptk. 1:5. § (1) bek., valamint a rendeltetésszerű joggyakorlás alapelvének megfelelően köteles gyakorolni.

  8. Az Eladó felhívja a Vásárló figyelmét, hogy amennyiben a terméket nem rendeltetésszerűen, vagy a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladóan használta, akkor az Eladó kártérítést követelhet a termék esetleges meghibásodása, károsodása és értékcsökkenése miatt. Az Eladó kizárólag sérülésmentes termék visszaszolgáltatása esetén köteles a teljes vételárat a Vásárló részére megtéríteni.

    Vásárló a Vásárló által visszaküldött termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból, sérüléséből, a termék nem rendeltetésszerű használatából eredő értékcsökkenésért felel, és az Eladó a termék értékcsökkenését jogosult a termék Vásárló részére visszatérítendő árából levonni, az értékcsökkenéssel arányos összeget az elállási joggal érintett termék vételárának visszatérítése során érvényesíteni, ezen összeget a visszatérítendő vételárból beszámítással levonni. Fentiekre tekintettel az Eladó a Vásárló által visszaküldött terméket bevizsgáltatja, vizsgálva a termék általános állapotát, különös tekintettel a használatának időtartamára, a termék visszaküldéséig teljesített üzemidejére. Az értékcsökkenés nagysága az elállással érintett termék jellege, vételára és a fentiek szerinti használatból eredő elhasználódás mértéke alapján kerül megállapításra.

  9. Elállás esetén, ha postai úton vagy futárral történik a visszaküldés, kérjük, hogy az elállásra vonatkozó nyilatkozatukat lehetőség szerint ne az Eladó székhelyére küldjék, hanem az Eladó üzletének postacímére: 1045 Budapest, Berni utca 1. C épület. Alaposan és biztonságosan csomagolják be a terméket, mert a szállítás során keletkezett sérülésekért a Vásárló tartozik felelősséggel.

  10. Tájékoztatjuk Vásárlóinkat, hogy a fogyasztónak minősülő Vásárlót nem illeti meg az elállási jog

  • a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti

  • olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, a 20. § (2) bekezdésében meghatározott határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ

  • olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak. Tájékoztatjuk Vásárlóinkat, hogy a Vásárló utasításai szerint az Eladó által összeszerelt számítógépes konfiguráció olyan a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 29. § (1) bek. c) pontja szerinti terméknek minősül, amelyet egyértelműen a Vásárló kérésének megfelelően, a Vásárló személyére szabtak, ezért az Eladó által a Vásárló kérésének megfelelően összeszerelt számítógép konfiguráció vonatkozásában a Vásárlót a Korm. rendelet szerinti 14 napos elállási jog nem illeti meg.

  • romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében

  • olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza

  • olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel

  • olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a vállalkozás által nem befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a felek az adásvételi szerződés megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerződés teljesítésére csak a megkötéstől számított harmincadik napot követően kerül sor

  • a (2) bekezdésben foglalt kivétellel - olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából

  • lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta

  • hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével

  • nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében

  • lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés, fuvarozás, személygépjármű-kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki

  • a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a vállalkozás a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti a 20.§ szerinti jogát.

  • Az (1) bekezdés h) pontjában meghatározott esetben a 20. § szerinti jog a fogyasztó által kifejezetten kért szolgáltatásokon és a karbantartás vagy a javítás elvégzéséhez felhasznált cserealkatrészeken felül kínált szolgáltatásokra vagy termékekre kiterjed.

  1. Az elállásra vonatkozó részletes szabályozás megtekinthető:
    Jogtár link

VIII. SZAVATOSSÁG

VIII.1 KELLÉKSZAVATOSSÁG

Vásárló az Eladó hibás teljesítése esetén az Eladóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet. Fogyasztói szerződés esetén a Vásárló az átvétel időpontjától számított 2 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit, azokért a termékhibákért, amelyek a termék átadása időpontjában már léteztek. Két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait a Vásárló érvényesíteni már nem tudja.

Nem fogyasztóval kötött szerződés esetén a jogosult az átvétel időpontjától számított 1 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit.

Vásárló választása szerint kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Vásárló által választott igény teljesítése lehetetlen vagy az Eladó számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna.

Ha a kijavítást vagy a kicserélést Vásárló nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát az Eladó költségére a Vásárló is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy végső esetben a szerződéstől is elállhat. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

A Vásárló a választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban köteles viselni, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra az Eladó adott okot. A Vásárló köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni az Eladóval. A Vásárló közvetlenül az Eladóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

A szerződés teljesítésétől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha a Vásárló igazolja, hogy a terméket az Eladótól vásárolta (számla vagy a számla másolatának bemutatásával). Ilyen esetben az Eladó csak akkor mentesül a szavatosság alól, ha ezt a vélelmet megdönti, vagyis bizonyítja, hogy a termék hibája a Vásárló részére történő átadást követően keletkezett. Amennyiben az Eladó bizonyítani tudja, hogy a hiba oka a Vásárlónak felróható okból keletkezett, nem köteles a Vásárló által támasztott szavatossági igénynek helyt adni. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már a Vásárló köteles bizonyítani, hogy a Vásárló által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt. Ha a Vásárló a szavatossági igényét a terméktől- a megjelölt hiba szempontjából- elkülöníthető része tekintetében érvényesíti, a szavatossági igény a termék egyéb részeire nem minősül érvényesítettnek.

VIII.2 TERMÉKSZAVATOSSÁG

A termék hibája esetén a fogyasztónak minősülő Vásárló választása szerint a VIII.1. pontban meghatározott jogot vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet. Vásárlót azonban nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesítsen. Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét Vásárló a gyártóval szemben érvényesítheti.

Termékszavatossági igényként a Vásárló kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Vásárlónak kell bizonyítania. Egy termék akkor minősül hibásnak, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal. Termékszavatossági igényét a Vásárló a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti. A Vásárló a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a fogyasztó felelős. Vásárló termékszavatossági igényét a termék gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A gyártó, forgalmazó kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

  • a terméket nem üzleti tevékenysége körébe gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy

  • a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető, vagy

  • a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak, forgalmazónak a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

VIII.3 JÓTÁLLÁS:

A Webáruházban kapható termékekre a vonatkozó jogszabály szerinti jótállási feltételek érvényesek. Hibás teljesítés esetén az Eladó jótállásra köteles az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet rendelkezésének megfelelően. A kötelező jótállás 1 év, melynek kezdő időpontja a termék Vásárlónak történő átadásának a napja.

A rendelet (tárgyi) hatálya csakis az új, Magyarország területén kötött fogyasztói szerződés keretében értékesített és a rendelet mellékletében felsorolt termékekre vonatkozik. A jótállási jogokat kizárólag a fogyasztónak minősülő Vásárló („Fogyasztó”) érvényesíthet.

Az Eladó bizonyos termékek vonatkozásában a kötelező jótállási időn túl (1 év), további (önként vállalt) 1 vagy 2 évi jótállási időt vállalhat, illetve előfordul, hogy olyan termék vonatkozásában is biztosítja a jótállást, amely a Korm. rendelet értelmében nem tartozik kötelező jótállás alá. A jótállási ideje minden esetben a termék tájékoztatójában, a Webáruházban feltüntetésre kerül.

Nem tartozik jótállás alá a hiba, ha annak oka a termék Vásárló részére való átadását követően lépett fel, így például, ha a hibát

  • szakszerűtlen üzembe helyezés (kivéve, ha az üzembe helyezést az Eladó, vagy annak megbízottja végezte el, illetve, ha a szakszerűtlen üzembe helyezés a használati-kezelési útmutató hibájára vezethető vissza)

  • gyártási szám vagy egyedi azonosító címkék sérülése, olvashatatlanná válása,

  • rendeltetésellenes használat, a használati-kezelési útmutatóban foglaltak figyelmen kívül hagyása,

  • helytelen tárolás, helytelen kezelés, rongálás,

  • elemi kár, természeti csapás okozta.

Jótállás keretébe tartozó hiba esetén a Vásárló:

  • elsősorban választása szerint kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott jótállási igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az az Eladónak a másik jótállási igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a termék hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a jótállási igény teljesítésével a Vásárlónak okozott érdeksérelmet.

  • ha az Eladó a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének megfelelő határidőn belül, a Vásárló érdekeit kímélve nem tud eleget tenni, vagy ha a Vásárlónak a kijavításhoz vagy a kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt, a Vásárló választása szerint a vételár arányos leszállítását igényelheti, a hibát az Eladó költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy elállhat a szerződéstől.

Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

Ha a Vásárló a termék meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, az Eladó nem hivatkozhat aránytalan többletköltségre, hanem köteles a terméket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza. A kijavítást vagy kicserélést a termék tulajdonságaira és a Vásárló által elvárható rendeltetésére figyelemmel megfelelő határidőn belül, a Vásárló érdekeit kímélve kell elvégezni. Az Eladónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.

A kijavítás során a termékbe csak új alkatrész kerülhet beépítésre. Nem számít bele a jótállási időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt a Vásárló a terméket nem tudja rendeltetésszerűen használni. A jótállási idő a terméknek vagy a termék részének kicserélése (kijavítása) esetén a kicserélt (kijavított) termékre (termékrészre), valamint a kijavítás következményeként jelentkező hiba tekintetében újból kezdődik. A jótállási kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek az Eladót terhelik.

A Vásárlót azonban nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesítsen. Ezen korlátozásoktól függetlenül Fogyasztót a jótállásból fakadó jogok az VIII. 1. és az VIII.2. pontban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.

Az Eladó felhívja a Vásárló figyelmét, hogy a számítástechnikai eszközök összeszerelése szakértelmet igényel, amennyiben nem rendelkezik ezzel, kérjük, hogy forduljon szakszervizhez, mert a szakszerűtlen szerelésből adódó meghibásodásra az Eladó jótállási kötelezettsége nem terjed ki. Mindennemű ezzel kapcsolatos kárigényre a beépítést végző szakszerviz vagy szakember tartozik felelősséggel, a beépítést igazoló számla alapján.

IX. SZAVATOSSÁGI IGÉNYEK ÉRVÉNYESÍTÉSE, PANASZKEZELÉS

IX.1 KIFOGÁSOK, REKLAMÁCIÓK.

  1. A Vásárló köteles a termék minőségét közvetlenül az átvétel után ellenőrizni. Amennyiben a Vásárló a termék átvételekor hibát, sérülést tapasztal, avagy bármilyen kifogással kíván élni, akkor köteles azt feltüntetni a szállítólevélen és köteles azonnal kapcsolatba lépni az Eladóval, ahol haladéktalanul gondoskodnak a termékek rendeltetésszerű használhatóságának biztosításáról.

  2. Mennyiségi vagy a rendeltetésszerű használatot akadályozó hibák reklamációját a Vásárló az áru átvételétől számított 3 munkanapon belül köteles bejelenteni, amely időközön belül a termék megvizsgálását követően az Eladó a terméket kicseréli. A rejtett hibát a felfedezése után 3 napon belül, de legkésőbb az áru átvételétől számított 2 hónapon belül kell jelezni.

  3. A reklamációt írásban kell benyújtani, a garanciális idő szempontjából az átvétel dátuma a mérvadó. A minőségi reklamáció megítélése szempontjából a meghibásodást mintával vagy hivatalos szakértői véleménnyel kell igazolni. Amennyiben a szerződő felek nem egyeznek meg másképpen, a reklamáció nincs befolyással a teljes számlázott összegre vonatkozó fizetési kötelezettségre.

  4. A kifogások, reklamációk Vásárló termékkel vagy az Eladó tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait az Eladó alábbi elérhetőségeken keresztül terjesztheti elő.

Ügyfélszolgálati iroda: H- 1132 Budapest, Visegrádi utca 6.
Ügyfélszolgálat nyitvatartási ideje:
Hétfőtől - Péntekig: Zárva
Szombat és Vasárnap: Zárva

Szerviz: H- 1132 Budapest, Visegrádi utca 6
Szerviz nyitvatartási ideje:
Hétfőtől - Péntekig : Zárva
Szombat és Vasárnap: Zárva

Kapcsolattartó személy: Pákai György

Tel: +36-1/445-4662.
Fax: +36-1/445-4662.
E-mail: Email
Kötelező válaszadási idő e-mailen beérkezett megkeresésekre: 2 munkanap.

  1. Az Eladó a szóbeli panaszt, amennyiben arra lehetősége van, azonnal orvosolja. Ha a szóbeli panasz azonnali orvoslására nincs lehetőség, a panasz jellegéből adódóan, vagy ha a Vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet, akkor az Eladó a panaszról köteles jegyzőkönyvet felvenni, melyet öt évig, az Eladó vevői panaszra tett érdemi válaszával együtt köteles megőrizni.

Az Eladó a jegyzőkönyv egy példányát személyesen közölt (üzlethelyiségben) szóbeli panasz esetén helyben köteles a Vásárlónak átadni, vagy ha ez nem lehetséges, akkor az alább részletezett írásbeli panaszra vonatkozó szabályok szerint köteles eljárni. Az Eladó a telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a Vásárlónak legkésőbb az érdemi válasszal egyidejűleg megküldi a jegyzőkönyv másolati példányát. Minden egyéb esetben az Eladó az írásbeli panaszra vonatkozó szabályok szerint jár el. A telefonon, vagy más hírközlési eszköz segítségével rögzített panaszt az Eladó egyedi azonosítóval látja el, mely a későbbiekben egyszerűsíti a panasz visszakeresését.

Az Eladó hozzá írásban érkezett panaszt 30 napon belül érdemben megválaszolja. Az intézkedés jelen szerződés értelmében a postára adást jelenti. A panasz elutasítása esetén az Eladó az elutasítás indokáról tájékoztatja a Vásárlót.

Amennyiben az Eladó és a Vásárló között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a vásárlószámára:

IX.2 BEJEGYZÉS A VÁSÁRLÓK KÖNYVÉBE

A vásárlók könyve az Eladó üzletében elérhető. Az ide írott bejegyzésekre az Eladó 30 napon belül írásban válaszol.

IX.3 PANASZTÉTEL A FOGYASZTÓVÉDELMI HATÓSÁGNÁL

Amennyiben a Vásárló fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról.

A fogyasztók 2017-től panaszaikkal elsősorban a területileg illetékes járási hivatalokhoz fordulhatnak. A járási hivatalok elérhetőségei megtalálhatók a Járásinfo honlapon.

IX.4 VITARENDEZÉSI ELJÁRÁS AZ EURÓPAI UNIÓ ONLINE VITARENDEZÉSI PLATFORMJÁN KERESZTÜL

Európai elektronijus vitarendezés

Online adásvételi szerződéssel összefüggő határon átnyúló fogyasztói jogvita esetén lehetőség van arra, hogy a fogyasztók az online vásárláshoz kapcsolódó, határon átnyúló jogvitáikat elektronikusan rendezni tudják a következő linken:

Link

keresztül elérhető online platformon keresztül beadott elektronikus panasz útján.

Ehhez a fenti linken elérhető online platformon a fogyasztó beregisztrál, kitölt egy kérelmet hiánytalanul, majd elektronikusan beküldi a Békéltető Testület részére a platformon keresztül.

Magyarországon a Budapesti Békéltető Testület (BBT) jogosult eljárni az online adásvételi vagy szolgáltatási szerződésekhez kapcsolódó határon átnyúló fogyasztó és kereskedő közötti jogvitákban.

IX.5 BÉKÉLTETŐ TESTÜLET ELJÁRÁSÁNAK KEZDEMÉNYEZÉSE:

Amennyiben az Eladó és Vásárló között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita az Eladóval való tárgyalások során nem rendeződik, a fogyasztónak minősülő Vásárló, a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes békéltető testülethez fordulhat és kezdeményezheti a Testület eljárását, illetve fordulhat az Eladó székhelye szerint illetékes Békéltető Testülethez is.

Békéltető Testületre vonatkozó szabályok alkalmazásában fogyasztónak minősül a külön törvény szerinti civil szervezet, egyház, társasház, lakásszövetkezet, mikro-, kis- és középvállalkozás is, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje.

Az Eladót együttműködési kötelezettség terheli a Békéltető Testület előtti eljárásban. Ez egyrészt a békéltető testület felhívására történő válaszirat megküldési kötelezettség, másrészt a békéltető testületi meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételének biztosítása. Amennyiben az Eladó székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes békéltető testületet működtető kamara szerinti megyében van bejegyezve, az Eladó együttműködési kötelezettsége a fogyasztó igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki.

Az Eladó székhelye szerint illetékes testület a Budapesti Békéltető Testület.
Elérhetőségei:
Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310.
Levelezési cím: 1253 Budapest, Pf.: 10.
E-mail cím: Email
Központi telefonszám: +36 1 488 2131
ax: +36 1 488 2186

A Békéltető Testületek elérhetősége: Békélető testület információk
Az Eladó a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség erheli.

IX.6 BÍRÓSÁGI ELJÁRÁS KEZDEMÉNYEZÉSE

Az Eladó és a Vásárló köteles megtenni mindent, hogy a szerződéses viszonyból származó esetleges vitás kérdéseiket tárgyalások útján, peren kívül rendezzék.

Vásárló jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 1952. évi III. rendelkezései szerint.

X. ADATVÉDELMI NYILATKOZAT

  1. Az Eladó bármely a Webáruház, a weboldal használata során tudomására jutott személyes adatot az Információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. CXII. törvény rendelkezései szerint kezel. Amennyiben a Vásárló bármely személyes adatát eljuttatja az Eladóhoz, akkor azzal önkéntes és e tájékoztatáson alapuló és kifejezett hozzájárulását adja ahhoz, hogy azt az Eladó az ügylet jellege által meghatározott célból és ideig - nyilvántartsa és kezelje.

  2. Az Eladó a vevői, partnerei és egyéb ügyfelei személyére, adataira, a Webáruházzal fennálló üzleti kapcsolataira vonatkozó valamennyi információt üzleti titokként kezel. A jelen adatvédelmi nyilatkozatban nem szabályozott kérdésekben a magyar jog az irányadó. Bármelyik rendelkezés érvénytelensége vagy érvénytelenné válása a többi rendelkezés érvényességét nem érinti.

Adatkezelés nyilvántartási száma: NAIH-86028/2015.

Az www.arukereso.hu (Naspers OCS Hungary Kft. 1074 Budapest, Rákóczi út 70-72., Adószám: 24868291-2-42, Cégjegyzékszám: 01-09-186759) Megbízható bolt programjának működése érdekében az itt történő vásárlások után a Vásárló e-mail címe, illetve az általa megvásárolt termék megnevezése az arukereso.hu részére továbbításra kerül. Az adattovábbítás célja: vásárlói visszajelzés igénylése és megjelenítése. Az így továbbított személyes adatokat a Naspers OCS Hungary Kft. a www.arukereso.hu Adatvédelmi és adatkezelési szabályzatának megfelelően kezeli.

XI. TOVÁBBI INFORMÁCIÓK

  1. Egyéb, a weboldalon, Webáruházban szereplő árlistákon, leírásokon, készletinformációkon, képeken és rajzokon, valamint egyéb dokumentumokon megadott adatok az áru méretére, súlyára, árára, színére és egyéb jellemzőire vonatkozóan csak tájékoztató jellegűek. Az Eladó a termékek műszaki továbbfejlesztésével illetve megszűntetésével kapcsolatos jogát fenntartja.

  2. Az Eladó tevékenysége során mindenkor az elektromos és elektronikus berendezésekkel kapcsolatos hulladékgazdálkodási tevékenységekről szóló 197/2014. Korm. rendelet rendelkezéseinek megfelelően jár el.

  3. A weboldalon való vásárlás feltételezi a Vásárló részéről a Számítógépének és az Internet technikai és műszaki korlátainak ismeretét és a technológiával együtt járó hibalehetőségek elfogadását.

  4. Az Eladó nem vállal felelősséget a szállítók és gyártók részéről fellépő szállítási akadályoztatásért. Amennyiben a szállítás vagy a megállapodott szállítási határidő betartása olyan körülmény miatt, amely az Eladó hatáskörén kívül áll, nem lehetséges, úgy az Eladó jogosult, a szerződéstől részben vagy teljesen visszalépni. Az Eladó a Vásárlót erről haladéktalanul tájékoztatja. Kártérítési igények ebben az esetben kizártak. Amennyiben a fizetés vagy a Vásárló számlájának megterhelése már megtörtént, úgy az Eladó ezeket az összegeket díjmentesen visszautalja.

  5. A jelen szerződéses feltételek bizonyos rendelkezéseinek érvénytelensége a szerződéses feltételek többi rendelkezésének érvényességét nem érinti. A felek kötelesek az érvénytelen rendelkezést olyan rendelkezéssel helyettesíteni, amely az eredeti rendelkezés céljának a leginkább megfelel.

  6. A jelen feltételek fejezeteinek címei kizárólag az átláthatóságot szolgálják, és azok szövegezése nem használható fogalom-meghatározásként.

  7. Az Eladó által üzemeltetett Webáruház, weboldal az alábbi törvényekben foglaltak alapján jár el:

1. számú melléklet

Elállási/Felmondási nyilatkozatminta

(csak a szerződéstől való elállási/felmondási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza)

Címzett:1

Alulírott(ak) kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási jogomat/jogunkat az alábbi termék(ek) adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében:2

Szerződéskötés időpontja/átvétel időpontja:3

A fogyasztó(k) neve:
A fogyasztó(k) címe: A fogyasztó(k) bankszámlaszáma (kötelezően kitöltendő):

A fogyasztó(k) aláírása: (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén)

Kelt


1 Itt szükséges a vállalkozás nevének, postai címének, és - ha van - telefonszámának, telefax-számának és elektronikus levelezési címének megjelölése.
2 Itt szükséges a szerződés tárgyául szolgáló termék vagy szolgáltatás megjelölése
3 A megfelelő jelölendő


Ugrás az oldal tetejére